De JDriven Klant Kantoordag

De JDriven Klant Kantoordag is meer dan een gewone dag op kantoor.

Iedere laatste vrijdag van de maand staat de JDriven Klant Kantoordag in ieders agenda. In de praktijk betekent dat een drukke hectische en gezellige vrijdag met collega's die normaal op een opdracht bij een van onze klanten zitten maar dan op het thuishonk in Nieuwegein werken.

De cultuur van JDriven kenmerkt zich o.a. door de volgende waarden:

Commit
Share
Develop

al deze waarden komen samen in deze voor vele collega's waardevolle werkdag.

Commit staat voor vakmanschap. Leren en delen van kennis met elkaar maar dit ook door te geven aan derden.

Develop staat voor het ontwikkelen van onze kennis door op de hoogte te zijn van de nieuwste technologieën en technieken

Share staat voor delen van ervaringen, kennis en samen delen van die kennis via blogs, slack, papers, conferenties maar juist ook op een JDriven kantoordag.

Kortom, tijdens de JDriven Klant Kantoordag zoeken collega's elkaar op om te sparren, persoonlijk te spreken over projecten maar ook de tijd te hebben gezellig bij te praten.

Vrijdag 29 juni was zo'n typische JDriven Klant Kantoordag. Een warme dag met bijna het gehele JDriven team paraat.

Wat betekent deze kantoordag nu voor collega's? We hebben eens gepolst.

Martijn van der Wijst, 3,5 jaar in dienst bij JDriven:

'Ik kom hier vandaag omdat ik met collega Sjoerd dan makkelijker kan schakelen over het uitwerken van onze projecten bij dezelfde klant. We vinden elkaar hier net even makkelijker. We werken ook wel eens via Skype maar dit is prettiger.

De waarde van de Klant Kantoordag zit hem voor mij in het elkaar sneller vooruit helpen.

'Je hoort hier van de ander waar hij mee bezig is. Dat is tof. Door hier mijn uitdagingen te delen of juist de ander te helpen als hij even vast loopt. We helpen elkaar weer op weg. Dat is voor mij heel waardevol.'

Willem Cheizoo, 5 jaar in dienst bij JDriven:

'Ik denk dat ik per jaar wel 3-4 x aanhaak en aanwezig ben. Het fijne voor mij is dat ik hier kan sparren met collega's die mijn context bij mijn project niet kennen en dus op een andere manier luisteren en mee denken dan de collega's die ik dagelijks op mijn project tref.'

'Ik kan daardoor problemen tackelen, anders naar mijn project en mijn uitdagingen kijken en misschien wel op andere oplossingen kom dan dat ik het in mijn eentje had gedaan. Als ik hier ben dan spelen deadlines minder en merk ik dat ik een andere focus heb. Ik ben dan m'n lading kwijt en dat geeft me meer rust en energie om verder te gaan met mijn project!'

De 3 kernwoorden die voor mij bij deze dag horen zijn: onbevooroordeeld, behulpzaam en energiek.

'Hier zijn om mijn ervaringen te delen draagt waarde bij aan de wijze waarop wij software maken.'

Tom de Vroomen, een jaar in dienst bij JDriven:

'Ik heb nu totaal zo'n 4-5 edities van de klant kantoordag mee gemaakt. Normaal werk ik vrijdag thuis maar dan kom ik bewust naar mijn collega's die hier dan op kantoor werken. Het fijne aan deze dag vind ik dat ik ze weer zie en even uitgebreid spreek. Ik kan de ander even aantikken voor advies en word op een idee gebracht. Eigenlijk werken we de dagen dat we op ons project werken in een soort bubble en ik beleef mn werkdag tijdens de klant kantoordag heel anders!' De kernwoorden die voor mij bij deze dag horen zijn: binding en gezelligheid.

'De dag wordt ook altijd prima verzorgd met een goede lunch en smakelijke tussendoortjes naast een goed gevulde koelkast. Vandaag was er om de zomer in te luiden een pizza foodtruck. Dat is goed geregeld en maakt mn beleving wel compleet!'

De JDriven klantkantoordag is een gewaardeerd initiatief verweven in de JDriven cultuur.

Nieke